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Albert Mamriev

Gründer und Direktor - "Neue Sterne" Classical Artists

Albert Mamriev
Albert Mamriev

Albert Mamriev ist vielfacher Preisträger zahlreicher internationaler Klavierwettbewerbe (u. A. Beijing, Gina Bachauer, Marsala, Madrid, Tunbridge Wells, Morice Clairmont, Vianna Da Motta, Glasgow, Olym, Mauro Paolo Monopoli, Seiler und UNISA) und hat Konzerte mit Utah Symphony, Royal Scottish National, Israel Chamber Symphony, dem Mexico Gulbenkian Orchestra, Jerusalem Symphony, Pretoria Symphony, Haifa Philharmonic, Shenzhen Symphony, dem Göttinger Sinfonieorchester und Beijing Symphony unter der Leitung von Dirigenten wie Tan Li Hua, Alexander Lazarev, Christoph Mueller, Enrique Batiz, Flavio Florence, Nicoletta Conti, Mauricio Linari und Salvador Masconde gespielt.

Als beliebter Solo- und Kammermusikkünstler trat Albert Mamriev bereits in der Salle Cortot (Paris), dem Museum of Art (Tel Aviv), der Assembly Hall Temple Square (Salt Lake City), dem Hannah Perkins Arts Center (Cleveland), der Forbidden City Concert Hal (Beijing), der Mancloa Concert Hall (Madrid), dem Palazzo Vendramin Calergi (Venedig), im Salurin und dem Operntheater (Reykjavik), im Museum Wahnfried (Bayreuth), der Stadthalle Dortmund, der Gasteig-Philharmonie (München) und der Goethe Hall (Los Angeles) auf.

Meisterhaft spielt er Bach, Scarlatti, Haydn, Beethoven, Liszt, Brahms, Prokofiev und Debussy, erfreut sich jedoch ebenso daran, Werke von Komponisten des 20. und 21. Jahrhunderts vorzutragen und  uraufzuführen.

Er hat bereits als Preisrichter bei einer Reihe internationaler Klavierwettbewerbe mitgewirkt - unter Anderem „Delia Steinberg“ in Spanien, der „Usti Nad Labem“ in Tschechien, „Schumann“ in Italien, der „Spanish Composers“ in Spanien, der „Campillos“ in Spanien - und lehrt an der Hochschule für Musik, Theater und Medien in Hannover.

Die vollständigen Aufnahmen der Wagner-Liszt-Transkripte und das Piano Concerto von Ami Maayani (Weltpremiere) entsprangen Albert Mamrievs Faszination für die reiche stilistische Vielfalt der Klaviermusik aus der Zeit der späten Romantik und der Avantgarde und ihrer technischen und interpretativen Herausforderung. //

Albert Mamriev is a prize-winner at the Beijing International Piano Competition, Gina Bachauer International Piano Competition, Marsala International Piano Competition, Madrid International Piano Competition, Tunbridge Wells International Piano Competition, Morice Clairmont Piano Competition, Vianna Da Motta International Piano Competition, Glasgow International Piano Competition, Olym Piano Competition, Mauro Paolo Monopoli International Piano Competition, Seiler International Piano Competition and UNISA International Music Competition.

He has played concertos with the Utah Symphony, Royal Scottish National, Israel Chamber Symphony, Mexico Gulbenkian Orchestra, Jerusalem Symphony, Pretoria Symphony, Haifa Philharmonic, Shenzhen Symphony, Goettinger Symphony, Beijing Symphony with conductors including Tan Li Hua, Alexander Lazarev, Christoph Mueller, Enrique Batiz, Flavio Florence, Nicoletta Conti, Mauricio Linari and Salvador Masconde.

A favorite in solo and chamber recitals worldwide, Albert Mamriev has played the Salle Cortot – Paris, Museum of Art – Tel Aviv, Assembly Hall Temple Square – Salt Lake City, Hannah Perkins Arts Center – Cleveland, Forbidden City Concert Hal – Beijing, Mancloa Concert Hall – Madrid, Palazzo Vendramin Calergi – Venice, Salurin, and the Opera Theatre – Reykjavik, Museum Wahnfried – Bayreuth, Stadthalle – Dortmund, Gasteig Philharmony – Munich, and Goethe Hall – Los Angeles.

He is a master of Bach, Scarlatti, Haydn, Beethoven, Liszt, Brahms, Prokofiev and Debussy and enjoys performing and premiering the works of 20th and 21st century composers.

He has been a jury member at the „Delia Steinberg“ International Piano Competition in Spain, „Usti Nad Labem“ International Piano Competition in Czech Republic, the „Schumann“ International Piano Competition in Italy, „Spanish Composers“ International Piano Competition in Spain, the „Campillos“ International Piano Competition in Spain, and teaches at the Hannover University of Music and Drama.

The complete recording of Wagner-Liszt Transcriptions, and the Piano Concerto by Ami Maayani (World Premiere) grows out of Albert Mamriev's fascination with the stylistic richness and diversity of piano music written between the periods of Late Romanticism and the Avant Garde, and his enjoyment of the technical and interpretive challenges it presents.